fbpx

Zastosowanie wizualizacji produktowych w marketingu i reklamie

Werbalne opisy produktów ułatwiają klientom podjęcie decyzji o zakupie. Od słów bardziej przekonująca jest jednak możliwość ich obejrzenia. Zwykle problemu nie stanowi ekspozycja artykułów w punktach sprzedaży, ale zdarzają się sytuacje, w których może być ona niemożliwa. Trudności generuje też zaprezentowanie produktu w internecie. Możliwości fotografii produktowej są ograniczone, dlatego rosnącą popularnością cieszą się wizualizacje. Obecnie to właśnie dzięki nim wielu producentów w atrakcyjny sposób promuje swoją ofertę.

Jakie znaczenie w reklamie mają wizualizacje produktowe?

Wizualizacje produktowe to nic innego jak komputerowe odtworzenie produktów przy zachowaniu wszystkich proporcji i cech fizycznego przedmiotu. Ich zastosowanie w reklamie może zastępować ekspozycję produktów już istniejących w sklepach, ale także tych, które dopiero są na etapie produkcji. W ten sposób producenci jeszcze przed oficjalnym zaprezentowaniem swojej oferty mogą rozpocząć działania promocyjne. Korzyści z zastosowania wizualizacji jest wiele. Jedną z nich jest fakt, że wizualizacje produktowe dają nieograniczone możliwości ekspozycji produktów.

Dzięki nim można zaprezentować produkty w dowolnej scenerii bez konieczności ponoszenia kosztów ich transportu. Daje to reklamodawcom więcej możliwości promocyjnych, a to z kolei podnosi ich atrakcyjność w oczach klientów. Klienci natomiast mogą dokładnie obejrzeć produkt, a dodatkowo też sprawdzić, jak zaprezentuje się w określonym otoczeniu. Dobrym przykładem są np. meble. I choć na pierwszy rzut oka, kanapa może wydawać się idealna, dopiero na podstawie wizualizacji można ocenić, czy rzeczywiście sprawdzi się w danej aranżacji.

Poza tym wykorzystanie wizualizacji oznacza korzyści z ekonomicznego punktu widzenia. Przygotowanie komputerowej wersji produktu i osadzenie go w określonej scenerii jest tańsze od zorganizowania profesjonalnej sesji zdjęciowej w studio lub zainscenizowanej scenerii na zewnątrz. Stworzenie wizualizacji jest też znacznie mniej czasochłonne niż przygotowanie produktu do sesji, przetransportowanie go do studia oraz wykonanie samych zdjęć i ich przerobienie.